domingo, 7 de octubre de 2018

La maledicció de Hill House


Cap organisme viu pot conservar el seny gaire temps en condicions de plena realitat…

No era capaç de recordar cap moment de plena felicitat en la seva vida adulta; els anys passats amb la mare s’havien bastit devotament al voltant de petites culpes i retrets, un cansament continu i una desesperació inacabable.

Últimament havia estat rumiant, d’aquells anys repassats en un tres i no res, què se n’havia fet, de tots aquells dies d’estiu malgastats; com podia ser que els hagués malversat tan gratuïtament?

L’Eleanor que tenia por dels gossos desconeguts, les dones burletes i els delinqüents juvenils, va afanyar-se a entrar al bar, agafant fort el moneder i les claus del cotxe.

-És la meva casa ideal -va dir la Theodora-. Un petit refugi on estar sola amb els meus pensaments. Concretament si els meus pensaments són d’assassinats o suïcidis…

-Saps? -va dir-li la Theodora des de l’altra habitació- és com si fos el primer dia d’escola; tot és lleig i estrany i no coneixes a ningú i tens por que tothom s’enrigui del teu vestit.

“Si vostès són mortes llavors jo també dec ser mort”.

Vostès són tres criatures capritxoses i consentides disposades a fer-me sortir de polleguera fins a aconseguir que els expliqui un conte de bona nit.

… algunes cases neixen malvades.

-No m’agrada la germana petita -va dir la Theodora-. Primer va robar-li l’amor a la germana i després va intentar robar-li els plats. No, no m’agrada.

… els encantava pensar que era deshonesta, sobretot perquè ells eren ben capaços de comportar-se deshonestament a la mínima oportunitat.

-M’agrada tant no teni notícies del món exterior. -En Luke es va servir una muntanya de nata.- Cap carta, cap diari; podria estar passant qualsevol cosa.

-L’he trobat a la biblioteca -va dir en Luke-. Li juro que l’he trobat a la biblioteca.

-¿I què és el que saps fer? -va preguntar-. ¿Fugir corrents?

-La biblioteca -va suggerir en Luke educadament.
-¿La biblioteca? Crec que servirà; moltes vegades els llibres són molt bons mitjancers, saben? Les materialitzacions es produeixen més sovint en habitacions on hi ha llibres.

Si algú em pregunta on vaig, els diré que a la biblioteca a agafar un llibre perquè no puc dormir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

¿Y tú qué opinas?