lunes, 28 de enero de 2019

Nissaga de poder

Un 28 de gener de 1996, Tv3 va estrenar "Nissaga de poder" el 'culebrón' de sobretaula que més impacte va tenir en aquella època de grans ficcions per l'hora de la migdiada.

"Nissaga de poder" s'ambientava al Penedès i tenia el món del cava com a eix central al voltant del que pivotava la familia Montsolís i el seu entorn.

La telesèrie va ser creada per Josep Maria Benet i Jornet (avui de la seva figura en diríem showrunner) i desenvolupada per Jordi Galceran i Lluís Arcarazo. Es va estendre durant 3 temporades (fins el 3 de maig de 1998). Un total de 476 episodis.
I va tenir una secuela: "Nissaga: l'herència" (de la que reconec que no recordo RES). 

Quan el cartell es feia amb el Paint 

He celebrat l'efemèride tornant a veure el capítol 1.
El primer episodi conté un assassainat però per enganxar a l'audiència, al final descobrim que no ha mort (aquest gir argumental del "mort que torna" l'usarà la sèrie més endavant, en un dels comebacks més èpics dels culebrons de Tv3).

En el "pilot" hi apareixen ja molts personatges i per por que l'espectador es faci un embolic es simpàtic veure com cada personatge es presenta, ficant dins la conversa la seva professió i el parentiu amb altres personatges. Coses com ara:
- Hola, filla. ¡Quan de temps sense veure't! 
- Sí, pare. Com saps he estat fora estudiant enologia.
o
- Des que sóc cap de producció a les caves Montsolís no tinc gaire temps per la familia, però la meva mare...

o diàlegs que anticipen trames futures:
- Amb aquest vestit em recordes la teva mare, filla.
- Sí pare, l'he tret del seu armari.
- La teva mare va marxar un dia...
- Has guardat les seves coses durant 20 anys...



Jordi Dauder com a Mateu Montsolís i, en especial, Emma Vilarasau com Eulàlia Montosolís, ens van robar el "kokoro" fa molts anys. 
Ah, i què joves eren actors avui habituals de cinema i televisió, com Eva Santolaria, Biel Duran o Olalla Moreno
I què jove era jo també quan veia Nissaga de poder.

I ara, el moment "pintor a la dutxa"...



"No tinc principis, ho reconec. Sóc una dona amoral. No conec més normes ni més barreres que les que em dicta la meva pròpia voluntat." 



Podeu veure (o reviure) la serie sencera al web de TV3




No hay comentarios:

Publicar un comentario

¿Y tú qué opinas?