martes, 23 de enero de 2018

Digues, mare, per què existeixo?

Digues, mare, per què existeixo?
Les petits philoZenfants. Dis, maman, pourquoi j'existe?
Text d'Oscar Brenifier
Il·lustracions de Delphine Durand


Un nen anomenat Fil i el seu peluix Osof (Fil+Osof ¿lo pillan?) passegen per casa preguntant als objectes més variats el sentit de l'existència després que la mare del nen no hagi estat capaç de donar-li una resposta.

"Doncs si la teva mare no respon el que li preguntes, vés a demanar-ho a algú altre..."




*spoiler *

La resposta final de la mare, quan ja ha tingut tot el llibre per pensar-la, em va semblar força insatisfactòria. Segons diu "tu existeixes perquè el pare i jo volíem un nadó" (Així que l'existència es base en l'egoisme dels progenitors, en el desig dels pares de "tenir" alguna cosa...). 

Prefereixo una frase del Fil cap al mig del llibre:
"Sí, però jo no puc jugar sempre! De vegades tinc obligacions -diu en Fil." 

No puc jugar sempre! De vegades tinc obligacions. 😟

No hay comentarios:

Publicar un comentario

¿Y tú qué opinas?